יום שלישי, 28 בספטמבר 2021

האמנם היטלר לא לחץ את ידו של המופתי?

תקציר: בקרב חוקרים רבים וברחבי הרשת נפוץ המיתוס שהיטלר לא לחץ את ידו של המופתי כי ראה בערבים גזע נחות בשל היותם שמיים. שתי הטענות הללו חסרות שחר. ממצאים ארכיוניים מפריכים אותן.

חוקרים רבים העוסקים בתחום השואה מפיצים מידע כוזב. לטענתם, היטלר לא לחץ את ידו של המופתי משום שראה בערבים גזע נחות בשל היותם שמיים.[1] הטיעון הזה טומן בחובו שני מיתוסים חסרי שחר:

  • היטלר לא לחץ את ידו של המופתי.
  • היטלר ראה בערבים שווי ערך ליהודים משום שהם נמנים עם הגזע השמי.
התמונה שלפנינו הלקוחה מתוך הארכיון הגרמני מעידה על לחיצת יד בין הפיהרר למופתי הגדול, מפריכה את הקביעה הראשונה. (לסרטון הפגישה המלא)

Credit: Bundesarchiv Filmarchiv. Taken from video HAJJ AMIN AL-HUSAYNI MEETS HITLER. (fair use)

הפרכת הטענה השנייה הקובעת שהיטלר ראה בערבים גזע נחות בשל היותם שמיים מופרכת לאור העובדה ההיסטורית הבאה:

  1. ב-22 באוגוסט 1935 , במהלך הישיבה הראשית במשרד הכלכלה של הרייך - כחודש לפני פרסום חוקי נירנברג - הורה משרד התעמולה לעיתונות להימנע מהשימוש במונחים 'אנטישמי' או 'אנטישמיות' ולהמירם במונחים, כגון 'אנטי יהודיות' להדגשת המאבק ביהודים ולא בשמיים בכללם:[2]

  2. ב-1936 הבהיר ה'משרד למדיניות הגזע של המפלגה הנציונל סוציאליסטית' שחוקי הגזע אפשרו נישואים בין ערבים, איראנים וטורקים "וכמותם בני עמים אירופאים לא יהודים" לבין "גרמנייה לא יהודייה", כלומר, חוקי הגזע אפשרו נישואין בין "אזרח בעל דם גרמני ואזרחית גרמנית לבין מצרים לא יהודים... בתנאי שלאהוב לא היה דם זר".[3]
  3. ב-4 בדצמבר 1937 פרסם ביטאון המפלגה הנאצית פלקישר באובכטר (Völkischer Beobachter) מאמר לפיו הערבים הם בעלי דם ארי. הם בני תערובת של ארמנים וצ'רקסים.[4]
  4. ב-1941 זכו הערבים בתואר 'ארים לשם כבוד'על רקע זכיית הערבים בתואר 'ארים לשם כבוד' בראשית נובמבר 1941, יוער כי היטלר הדגיש את היסוד הארי בדמם באמירה: ”פה ושם נתקלים בערבים ששיערם בלונדיני ועיניהם כחולות. אלה הם צאצאיהם של הוונדלים שכבשו את צפון אפריקה. כך גם בקסטיליה, גם בקרואטיה. דם לא נעלם!”.[5]
  5. ב-1942 חזרו היטלר ורוזנברג על דרישתם מהתעמלנים הגרמנים, להמיר את המונח ‘אנטישמיות’ במונח ‘אנטי יהודיות’.[6]
  6. במהלך המשפט שנערך לאייכמן בירושלים ב-1961 , מסר הנאשם את עמדת גרמניה ביחס למעמד הערבים במסגרת תורת הגזע של היטלר:

ש': תיאוריה זו הקימה גם ארים סוג ב', כמו סלבים, בעוד ארים 'סוג א' בלבד השתייכו ל'גזע העליון'. לאיזה גזע השתייך המופתי?

 ת': מנקודת ראות קיצונית, לגזע השמי. לכן לא השתמשו בביטוי 'אנטישמי', אלא ב'אנטי יהודי'...

ש': אבל לא ננקטו צעדים נגד הערבים על רקע גזעי? כלומר, כשהפוליטיקה הייתה חשובה יותר, אפשר היה לשכוח את הרקע הגזעי של הערבים?

ת': הערבים לא נכללו בקטגוריה שעליה יבוצעו סנקציות.[7]
[הדגשות שלי, י”ר]

 

על גישת הנאציזם לעמי האסלאם ראו דיון מקיף בספריי הצד הנסתר של השואה והנאציזם, תיק סגור: תעלומת המופתי והשואה ושואה, נאציזם ואסלאם קיצוני

  


[1] Von Jan Friedman, “New Research Taints Image of Desert Fox Rommel, Der Spiegel, (May 23, 2007;  The jewish virtual library. The Mufti and the Führer (November 1941).

[2] רייני, יוני (2020). הצד הנסתר של השואה והנאציזם: הרהורי היטלר ועוזריו על היהדות, הנצרות, האסלאם ועמי האסלאם לצד מעורבותו של המופתי הגדול. ישראל: יוני רייני. עמ' 202; רייני, יוני (2021). תיק סגור: תעלומת המופתי והשואה. ישראל: יוני רייני. עמ' 234; 

Bohrmann, H. ; Toepser-Ziegert, G. ; Germany. Reichsministerium für Volksaufklärung und Propaganda (1987). NS-Presseanweisungen der Vorkriegszeit : Edition und Dokumentation. 3, (2). Munchen : K. G. Saur. p. 522.

[3] רייני (2020), עמ' 225-190; רייני (2021), עמ' 244;

Herf, Jeffrey. (2009). Nazi Propaganda for the Arab World. Yale University Press. pp. 17-24; Motadel, David (2014). Islam and Nazi Germany’s war. Cambridge, Massachusetts ; London, England : The Belknap Press of Harvard University Press. pp. 56-58.

[4] רייני, יוני (2021), עמ' 244, 402-401.

[5] רייני (2019). שואה, נאציזם ואסלאם קיצוני: דת וגזע של עמי האסלאם בראי הנאציזם. ישראל: יוני רייני.  עמ' 107-106, 116-115; רייני (2020), עמ' 225-224, 357; רייני (2021), עמ' 244;

Bauer, Y. (1982). A history of the Holocaust. New York : F. Watts. p. 44.

[6] רייני (2020), עמ' 47; רייני (2021), עמ' 244.

[7] רייני (2020), עמ' 213, 227; רייני (2021), עמ' 261.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה